Terapia Schematu Program Self-Practice/Self-Reflection 2. Edycja

Terapia Schematu Program Self-Practice/Self-Reflection 1. Edycja

SCHEMA THERAPY SELF-PRACTICE/SELF-REFLECTION”

Warsztat w formie online

38-godzinny Program Pracy Własnej Terapia Schematu Self Practice/Self Reflection  dla terapeutów poznawczo-behawioralnych

 

Termin 2. edycji wkrótce

 

 

 

Aby w pełni zrozumieć proces w terapii, nie ma lepszej drogi od stosowania metod terapii poznawczo-behawioralnej na samym sobie Christine Padesky (1996)

Forma Warsztatu: online
 
Prowadząca: Wiktoria Czyżewska
 
Cena: 1600 zł 

 

 

ZAPISY:

 

KARTA ZGŁOSZENIOWA DO POBRANIA: KARTA TERAPIA SCHEMATÓW

 

 

CZYM JEST SCHEMA-THERAPY SP/SR?

Self-Practice/Self-Reflection (SP/SR) to stworzony przez Jamesa Bennetta-Levy program pracy własnej, który – jak pokazują wyniki rosnącej ilości badań naukowych – w unikatowy sposób rozwija i wzmacnia kluczowe umiejętności, decydujące o skuteczności terapeutów poznawczo-behawioralnych (Bennett-Levy & Finlay-Jones, 2018; Gale & Schroder, 2014). 
 
Na bazie klasycznego SP/SR, Joan Farrell i Ida Shaw przygotowały program Schema Therapy Self-Practice/Self-Reflection (ST SP/SR), który stanowi wyjątkową okazję do rozwoju Twoich kompetencji osobistych (intrapsychicznych i interpersonalnych) oraz zawodowych (w zakresie stosowania terapii schematu w pracy z pacjentami).
Program ST SP/SR zyskał oficjalną rekomendację Jeffreya Younga, twórcy terapii schematu.

 

W trakcie 20-tygodniowego programu będziesz miał/a okazję w ustrukturyzowany sposób przećwiczyć na sobie działanie poszczególnych technik terapii schematu (Self-Practice, SP).
W celu rozwiązania wybranego przez Ciebie na początku programu problemu zawodowego lub osobistego, zostaniesz przeprowadzony krok po kroku przez kolejne moduły, od ustanowienia bezpiecznego miejsca i stworzenia autokonceptualizacji począwszy po zastosowanie poznawczych, behawioralnych i doświadczeniowych interwencji, prowadzących do modyfikacji Twojego schematu/schematów.
Następnie poddasz swoje doświadczenia refleksji i podzielisz się nimi z innymi uczestnikami na internetowym forum dyskusyjnym (Self-Reflection, SR).
Co dwa tygodnie spotkasz się online z grupą i prowadzącą w celu podsumowania efektów dotychczasowej pracy oraz podzielenia się ewentualnymi pytaniami, uwagami czy wątpliwościami.
Program ST SP/SR jest przeznaczony dla początkujących i doświadczonych terapeutów: początkującym pomoże w nauce podstaw, natomiast tym bardziej doświadczonym dostarczy nowych spostrzeżeń i pozwoli uzyskać inną, „odświeżoną” perspektywę na terapię.
Badania SP/SR pokazują, że doświadczeni terapeuci wydają się czerpać tyle samo korzyści z SP/SR co początkujący terapeuci.

 

 

Udział w warsztacie zalicza 38 godzin pracy własnej do uzyskania Certyfikatu Terapeuty PTTPB oraz zapewnia zaliczenie 38 godzin potrzebnych do przedłużenia Certyfikatów Psychoterapeuty lub Superwizora PTTPB

Prowadząca: mgr Wiktoria Czyżewska Psycholog, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, trener kompetencji miękkich.

Magister psychologii UJ. Absolwentka Szkoły Trenerów Wszechnicy UJ. Uczestniczka akredytowanej przez PTTPB czteroletniej szkoły psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Doświadczenie zawodowe zdobywała na Oddziale Dziennym Kliniki Psychiatrii Dorosłych Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, gdzie prowadziła terapię indywidualną oraz zajęcia grupowe oraz w Centrum Terapeutyczno-Szkoleniowym Tercognitiva, gdzie od 2016 roku prowadzi terapię indywidualną oraz zajęcia z pracy własnej dla uczestników kursu psychoterapii CBT.

 

Jak wygląda udział w programie?

  1. Co poniedziałek otrzymasz maila z opisem ćwiczenia na dany tydzień. Na zrealizowanie zadania będziesz mieć czas do czwartku, a jego wykonanie zajmie Ci 30-60 minut. [SP]
  2. Następnie będziemy Cię prosić o zapisanie odpowiedzi na kilka ustrukturyzowanych pytań, dotyczących wniosków, jakie wyciągnąłeś z tego ćwiczenia dla siebie prywatnie (Personal Self) oraz dla swojej praktyki zawodowej (Therapist Self). Wnioski należy zapisać nie później niż 24 godziny od wykonania ćwiczenia. Najpóźniej do piątku umieścisz swoje wnioski na forum dyskusyjnym. Zajmie Ci to ok. 30 minut. [SR]
  3. Do poniedziałku do godz.08:00 zapoznasz się z refleksjami innych uczestników programu i odniesiesz się do nich. W ten sposób przekonasz się, na ile Twoje wnioski są zbieżne z wnioskami pozostałych członków grupy i wyciągniesz konkluzje dla swojej praktyki terapeutycznej. Zajmie Ci to ok. 30 minut. [SR]
  4. Co dwa tygodnie będziesz mieć interaktywne spotkanie live online z pozostałymi uczestnikami programu oraz moderatorem. Będzie to okazja do pogłębionej refleksji nad dotychczasowymi doświadczeniami. Spotkanie będzie trwało 60 minut. [SR]
 

 

Program obejmuje: 15 modułów (=30 godz.) i 8 spotkań, czyli w sumie 38 godz. warsztatów

 

Terminy spotkań live online:

2.10.2023r., godz. 19.00 (spotkanie organizacyjne);
9.10.2023r., godz. 20.00;
23.10.2023r., godz. 20.00;
6.11.2023r., godz. 20.00;
20.11.2023r., godz. 20.00;
4.12.2023r., godz. 20.00; 
18.12.2023r.. godz. 20.00;
8.01.2024r., godz. 20.00 (Spotkanie podsumowujące).
 
Spotkania online będą się planowo rozpoczynały o godzinie 19.00/20 do potwierdzenia.
Ilość osób w grupie: max.12

Program rozpocznie się po potwierdzeniu udziału przez min. 10 uczestników.

 

CO O PROGRAMIE MÓWIĄ UCZESTNICY?

Kiedy zacząłem pracować jako terapeuta schematów, postanowiłem, że chcę poddać się terapii schematów osobiście. Chciałem poznać na własnej skórze, jak to jest doświadczyć na sobie technik wyobrażeniowych i wszystkich innych technik, które stosuję w pracy z pacjentami. Praca z SP/SR była dla mnie ogromnie pomocna. Wciąż uświadamiam sobie na nowo, ile dowiedziałem się o sobie w trakcie udziału w SP/SR.”
Podobał mi się czas, który poświęciliśmy na refleksję nad sobą i zadbanie o siebie. Dobrze, że tak ważne dla terapeutów tematy nie zostały jedynie poruszone teoretycznie, bo moim zdaniem często dbanie o siebie sprowadza się do pustych słów, bez wdrożenia w praktyce.”
Uważam, że analiza mojego własnego problemu i uruchamianych w związku z nim trybów była bardzo pomocna. To rzeczywiście pokazało mi, na czym muszę popracować i planuję wykorzystać to podejście w pracy z moimi klientami. Sądzę, że pomoże im zrozumieć, jak różne tryby schematów wpływają na ich życie i jak można tę wiedzę wykorzystać w praktyce.”
Ten kwestionariusz był dla mnie prawdziwą niespodzianką. Myślałam, że większość moich potrzeb z dzieciństwa została zaspokojona, ale w trakcie wypełniania kwestionariusza przypomniałam sobie kilka sytuacji, kiedy potrzebowałam pocieszenia i uspokojenia i nie było nikogo w pobliżu. Wyraźnie przypomniałam sobie, jak często zostawałam z opiekunkami. Przypomniałam sobie, jak płakałam i trzymałam się spódnicy mojej mamy, a ona mówiła mi, żebym była dużą dziewczynką. Widzę, że to ćwiczenie naprawdę może pomóc klientom, którzy mają silny tryb Odłączonego Obrońcy w związku z ich dzieciństwem.”
Formularz analizy problemu był dla mnie pomocny w zrozumieniu związku między trybami a problemem, który wybrałem do pracy w SP/SR. Dał mi on „szerszy obraz”. Teraz z niecierpliwością chcę użyć tego narzędzia z moimi klientami.”
W tym ćwiczeniu zobaczyłam, jak mój wymagający krytyk oczekuje wyników od klientów i ich naciska. To było bardzo pomocne zarówno dla mnie jako terapeutki, jak i prywatnie.”
Byłem zaskoczony działaniem karty-przypominajki (flashcard) dla mojego Wrażliwego Dziecka, którą zastosowałem w sytuacji, gdy klient krzyczał na mnie. Zwykle, kiedy byłem w takiej sytuacji, wpadałem w tryb Odłączonego Obrońcy, ale tym razem dotarłem do Zdrowego Dorosłego i postawiłem klientowi granicę.”
„Otrzymałam wiele pomocnych formularzy, które mogę zastosować w pracy z pacjentami”.
Myślę, że terapeuta musi być w stanie dotrzeć do swojego własnego wrażliwego dziecka i umieć się nim zaopiekować tak, żeby nie poczuć się przez nie przytłoczonym – wtedy można empatyzować z wrażliwą częścią klienta. Byłam zaskoczona, jak wiele emocji poczułam podczas ćwiczenia wyobrażeniowego, gdy odkryłam, że małe samotne dziecko to ja. Naprawdę widzę wartość wykorzystania tego ćwiczenia z moimi klientami.”
Praca z Wrażliwym Dzieckiem pomogła mi być mniej samokrytycznym i bardziej współczującym wobec siebie. Lepiej rozumiem moich klientów w trakcie ich procesu. Nie boję się ujawniać swojej wrażliwej strony przed klientami i lepiej nawiązuję z nimi kontakt, gdy czują się wrażliwi, ponieważ na własnej skórze doświadczyłem, że będzie lepiej i że TS pomoże.”
Dzięki doświadczeniu reskrypcji wyobrażeniowej mogę szczerze zachęcać klientów do pozwolenia sobie na opłakiwanie strat/żałoby, ponieważ mogę zapewnić ich, że ten płacz minie.. Często klienci (i ja również) obawiają się, że jeśli zaczną płakać, to nigdy nie przestaną.
Zauważyłam, jak duży wpływ krytyk ma wciąż na moje życie i zdałam sobie sprawę, że wciąż muszę nauczyć się być mniej surową dla siebie jako osoby. SP/SR w terapii schematu było najlepszym doświadczeniem edukacyjnym, jakie miałam do tej pory.