20 godzinny warsztat dla terapeutów poznawczo-behawioralnych i terapeutów w trakcie certyfikacji, co najmniej po drugim roku szkolenia CBT
Informacje ogólne:
-
prowadzący: Jacek Legierski, Superwizor PTTPB
-
forma: warsztat online, platforma ZOOM
-
Koszt udziału: 820 zł*
-
termin wkrótce
*UWAGA – przy zapisanie na dwa szkolenia „Wprowadzenie do terapii metapoznawczej” i „Terapia metapoznawcza depresji i zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego” koszt udziału w dwóch szkoleniach to 1400 zł!
O warsztacie:
Terapia metapoznawcza (Wells, 2009) jest jednym z podejść w ramach terapii poznawczo-behawioralnych zyskującym w ostatnim czasie popularność oraz kolejne dowody na swoją skuteczność w leczeniu zaburzeń lękowych i depresyjnych. Model metapoznawczy zaburzeń psychicznych opiera się na założeniu, że przyczyną zaburzeń emocjonalnych jest dysfunkcjonalna forma myślenia tzw.: syndrom poznawczo-uwagowy (Cognitive Attentional Syndrome – CAS), na który składają się: uporczywe negatywne myślenie w postaci ruminacji i zamartwiania się, monitorowanie zagrożenia oraz strategie behawioralne, które nasilają koncentrację uwagi na niepomocnym sposobie myślenia. Celem terapii metapoznawczej jest usunięcie CAS poprzez ograniczenie reakcji na negatywne myśli, eliminowanie strategii behawioralnych oraz podważenie metaprzekonań. Celem warsztatu jest zaprezentowanie podstawowych metod leczenia w modelu metapoznawczym. Uczestnicy będą mieli okazję poznać podstawowe strategie metapoznawcze: rozpoznawania poziomów poznawczych i przechodzenia z poziomu przedmiotowego na metapoziom, identyfikacji CAS, konceptualizacji trudności pacjenta w modelu metapoznawczym.
Plan warsztatu:
- Różnice między CBT a MCT.
- Podstawowe pojęcia.
- Konceptualizacja w MCT.
- Podstawowe umiejętności w MCT.
- Odłączona uważność.
- Trening uwagi.
- Protokół MCT dla GAD.
O prowadzącym:
Jacek Legierski psycholog, certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej (nr certyfikatu 315), w trakcie szkolenia przygotowującego do uzyskania certyfikatu superwizora-dydaktyka PTTPB, doktorant w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Doświadczenie w diagnozie psychologicznej i psychoterapii zdobywał w Szpitalu Specjalistycznym J. Babińskiego w Krakowie, a także prowadząc własną praktykę. Współpracował z Oddziałem Rehabilitacji dla Uzależnionych od Substancji Psychoaktywnych ze Współistniejącymi Zaburzeniami Psychicznymi oraz Dziennym Oddziałem Psychiatryczny Rehabilitacyjnym Kraków-Śródmieście Szpital im. dr. Józefa Babińskiego w Krakowie w zakresie wprowadzania grupowej terapii poznawczo-behawioralnej oraz metapoznawczej do pracy ww. oddziałów. W swojej pracy korzysta z podejść „trzeciej fali” terapii poznawczo-behawioralnej, zwłaszcza z terapii metapoznawczej i terapii schematów emocjonalnych. W pracy naukowej zajmuje się badaniem dysonansu poznawczego w terapii poznawczej.